Orkar inte

Ja precis som rubriken lyder så orkar jag snart inte mer..
Kom hem i torsdag och skev här i bloggen om dagens besök och att jag skulle på återbesök i går.. Men så långt kom jag aldrig :( vaknade kl 1 på natten med fruktansvärt ont i magen, kom som kramper.. Försökte somna om men det gick värkligen inte utan värken kom bara oftare och oftare, så kl 6 så kom värkarna med 3-5 min mellanrum. Väkte mannen och sa att det värkligen inte kändes bra, ringde in till förlossningen och kunde knappt prata för att jag hade så ont och var dessutom väldigt rädd. Vi skulle göra oss klara och komma direkt.
Väl inne på förlossningen så vart jag uppkopplad till stg där man kunde se att jag hade regelbundna starka värkar :( 
Dom kollade livmoder tappen som hade börjat öppna sig lite och även blivit kortare sen dagen inna..
Fick snabbt en spruta i benet som skulle göra att värkarna skulle av ta. Av den sprutan fick jag jätte mycket hjärtklappningen och vart super ur i huvet och sen började jag även kräkas något enormt.. Men värkarna bara forsatte, fick ännu mer av samma medel fast rakt in i blodet, och mådde ännu sämre, men nu började värkarna av ta lite. Dom hade tagit massa prover för att se om jag hade någon infektion i kroppen som kunde ha startat det hela och dom va lite förhöjda och jag hade även feber, så innan dom satte in någon annan medecin för att stoppa värkarna helt så ville dom se om proverna steg.
Väntade ytligare 2 timmar med masa jobbig värk och illamående. Fick sen svaret att infektions proverna hade ökat :( så läkaren berättade att om inte infektionen går ner så kommer dom välja att ta ut bebisen, och just där och då flög tusen tankar i mitt huvud, vad komer hända, kommer han klara sig osv
Men läkaren lugnade mig och sa att han kommer klara sig bra även utan för magen men att vi kommer få spendera en tid på neo.. 
Men blev inlagt på bb avdelningen för fortsatt provtagning och Sen bli behandlad med antibiotika.. Tyvärr så stiger proverna fortfarande och dom vet inte riktigt vad dom ska göra, så nu får jag ligga här och vänta ut tiden..
Så på måndag ska jag på ul för att se hur Alfons växer och hur "stor" han är nu så dom kan förbereda sig om han måste komma ut. 
emma
2015-01-18 @ 09:04:27
URL: http://www.syskonjakt.wordpress.com

Kära nån!! Men Alfons är ganska stor i denna veckan och kommer klara sig jättebra om han måste ut! Det kommer ordna sig på nåt sätt. Stora kramar ❤

Svar: Tack för dina värmande ord! Ja hoppas självklart på att han vill stanna ett tag till men som du säger han är ganska stor och klarar sig bra även utan för magen :) kramar
minsnurrigavardag.blogg.se

emma
2015-01-19 @ 16:28:05
URL: http://www.syskonjakt.wordpress.com

Hur gick det idag?! Hoppas ul visade bra storlek!

Svar: Jag har precis skrivit ett inlägg :) vikten var bra och han har det så bra i magen. Tack för att du tänker på mig ❤
minsnurrigavardag.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

minsnurrigavardag.blogg.se

Jag är en tjej på 27 år gift med min underbara man Vi är på gång med vårt första ivf försök Följ gärna med på vår resa

RSS 2.0