Hemgång med order vila

Känts som dom här dagarna har vart veckor..
Ovisshet, rädsla och oro är tankar som har avlöst varandra.
Efter i fredags har värkarna hållet sig lugna vilket har vart otroligt skönt, efter nästan 20 timmar med konstant värkar så var kroppen helt slut... Men när värkarna avtog kom  nästa bakslag, en ordentlig förkylning med massa hosta och jag kan lova att det sista jag vill just nu är att hosta, jag ha redan så ont i kroppen så att hosta är hemskt. Men inte mycket att göra åt.
Dom senaste dagarna har infektions proverna gått ner lite, visst inte helt på en bra nivå men det börjar närma sig.
Men i går kväll kom dom där jäkla värkarna igen som ett brev på posten trotts att jag bara legat i flera dagar, fick någon tablett och sen bricanyl spruta för att stoppa dom och visats fungerade det och vilken lättnad det var! 
Så i dag kom läkaren i på morgon och sa att om allt såg bra ut på ul så skulle jag kunna få åka hem, hon menade på att om det drar igång igen så har vi nära till sjukhuset och att jag säkert skulle ha det mycket skönare hemma. Och jag blev över lycklig! Så med stränga order om vila så ligger jag nu hemma i soffan.
Ul gick toppen bra och det va en frisk liten kille som sprattlade i magen, dagens vikt var 1,7 kg och 37cm lång, lite mindre än medel men ändå okej. Så hon sa att om han väljer att stanna till bf så kommer han väga ca 3,2kg.så nu håller vi alla tummar att han vill stanna några veckor till tycker att vecka 32 är lite väl tidigt att komma ut ;) 


Här är vår lilla Alfons, så lik sin pappa redan ❤

emma
2015-01-19 @ 16:49:11
URL: http://www.syskonjakt.wordpress.com

Vi måste skrivit samtidigt 😊 skönt att allt ser bra ut! Vila nu ordentligt! Minst fem veckor till kan han få stanna ju.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

minsnurrigavardag.blogg.se

Jag är en tjej på 27 år gift med min underbara man Vi är på gång med vårt första ivf försök Följ gärna med på vår resa

RSS 2.0