Vår dag blev inte som vi tänk oss

I dag är det allahjärtansdag,en dag vi nog aldrig har firart.. Jag har absolut inget emot dom som gör det, bara att det aldrig blivit så att vi har uppmärksammat denna dag.. 
Hur gör ni firar ni denna dag?

Men i dag hade vi en mysig dag inplanerad, vi skulle hem till min mans gudson med familj äta gott och bara mysa! 
Men det blev inte så :( 
Dom senaste dagarna har jag haft en del förvärkar, vissa har gjort riktigt ont medan andra knappt känts...
Men har jag tagit alvedon och sen vilat så har det släppt nästan helt och jag har kunna levt nästan som normalt igen.
Igår hade vi tid hos bm berättade att jag hade haft det lite jobbigt dom senaste dagarna och hon kände på magen som då va helt avslappnad och inga värkar alls, hon sa att hon kunde skicka oss till spec mvc om vi kände oss oroliga, men hon sa att det inte kände som jag hade några värkar just nu och det tyckte inte jag heller det kändes som.
Så jag kände mig lugn med hennes ord.
Men hon sa att om det blir värre igen och inte vila och alvedon hjälper så ska vi ringa till förlossningen för att se om nått är på gång.
Dagen flöt på ,börjadefå lite små värkar på eftermiddagen med inget värre, så hade min pappa här på middag och när han gick vid 18 så började dom där riktigt onda värkarna igen, tänkte att jag tar en alvedon lägger mig ner på soffan och väntar tills det lägger sig.
Men det ville inte ge med sig, utan värkarna vart stakare, men vid 21 bestämde jag mig för att försöka sova, kunde sova ca 1 timma sen var jag uppe och försökte andas genom varje värk som kom ca var 5 min. 
Vid 1 gjorde det värkligen ont så jag Väkte manen som tyckte vi skulle ringa förlossningen för att få lite råd vad vi skulle göra.
Ringde och dom tyckte jag skulle komma in så dom kunde mäta hur regelbundna värkarna var och om jag öppnat mig nått..
Trött och sliten satte vi oss i bilen och körde in.
Väl  inne fick jag ligga med stg och där kunde dom se att jag hade regelbundna värkar var 5 min men att bebis mår toppen. Dom gjorde en undersökning och konstaterade att bebis ligger jätte lång ner med huvudet redo för en kommande förlossning, hade öppnat mig ca 2 cm.. Så om jag ville kunde jag få lite stakare smärtlindring med mig hem så jag fick sova och se vart det hela leder till. Men jag är så himla känslig nu när jag är gravid så spyr utav alla värktabletter i bland kan jag inte ens ta alvedon, så jag tackade nej och åkte hem. Legat vaken hela morgonen men små slumrat när manen har masserat min ländrygg där smärtan nästan är som värst.. 
Så nu har värkarna lugnat sig lite men gör forfarande väldigt ont, så vi får se vart det hela leder till.. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

minsnurrigavardag.blogg.se

Jag är en tjej på 27 år gift med min underbara man Vi är på gång med vårt första ivf försök Följ gärna med på vår resa

RSS 2.0