Hur fungerar kroppen?!

Jag är lite fundersam över min matvanor....
Innan jag blev gravid åt jag liberal lchf ca 1,5 år, mådde super bra av den typen av mat, det ända som blev attack inte kan äta så där mycket extra fett pga att jag opererat bort gallan och är gaska känslig för fett i stora mängder, så där av den liberala biten. 
Men när jag blev gravid så förändrades mina matvanor radikalt, dom första veckorna mådde jag ganska illa och det va väldigt varmt ute, så det ända som jag vart sugen på va isglass i massor! 
Lät kroppen få det den ville ha för att få i mig så mycket jag kunde utan att må illa. Sen genom hela graviditeten har mina matvanor vart upp och ner, men här ska inte gås på någon speciell kost när jag har en liten i magen...
Men jag har ändå alltid försökt att äta en sallad till maten, mycket frukt och dricka mycket vatten.
Men nu till det konstiga, det började för ca 1 vecka sen.
Det ända jag kan tänka mig att äta är mat med så mycket kolhydrater som möjligt, drömmer om pasta med massa ost och någon gräddig sås eller bara en slaskig hamburgare..
Men bara tanken på en grön nyttig sallad gör mig illamående?!
Det är som kroppen laddar med så mycket energi den bara kan, börjar fundera på om det kan vara så att den förbereder sig för den kommande förlossningen, tänker typ som maraton löpare som äter massa kolhydrater för att kroppen ska orka det där loppet.
Ja som sagt bara funderingar jag har och just nu låter jag kroppen bestämma vad jag äter men försöker välja det nyttigaste alternativet, som att göra egna Hamburgare hemma och egen dressing så man vet vad man får i sig....
Någon som känner igen sig eller är det bara jag som är lite knäpp ;) 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

minsnurrigavardag.blogg.se

Jag är en tjej på 27 år gift med min underbara man Vi är på gång med vårt första ivf försök Följ gärna med på vår resa

RSS 2.0