En väldigt lång dag..

En vanlig fredag trodde jag när jag vaknade vid kl 3 i natt.. Så som vanlig kunde jag inte sova längre pga alla starka förvärkar jag har just nu, så upp och "vandra" försöka hitta ett skönt läge i soffan och vänta på att klockan skulle ringa kl 7,30. Kl 9 hade jag tid hos bm och mannen hade tagit ledigt i dag för att följa med och stötta mig i vad jag verkligen känner just nu.
Kom till bm och hon är helt underbar som vanligt, det första hon säger när vi kommer in är att jag inte ser ut att må så bra.. Så jag förklarade hur den senaste veckan vart och att jag Max sover 2-3 timmar per dygn och att förvärkarna är rigtigt jobbiga. Hon säga att så ska jag inte ha de utan hon tycker jag ska bli igångsatt så snart som möjligt för mitt och barnets bästa! 
Hon ringer till spec mvc och vi fick en tid kl 14. Så hem äta lite lunch och sen tillbaka in igen. Får sitta och vänta ca 2 timmar för att läkaren hade fått nått akut ärende.. När vi väl kom in han vi prata ca 2 min sen va hon tvungen att springa på nästa akutlarm så ja där satt vi ytligare 2 timmar.
Hon hämtar in oss igen något stressad och distraherad jag förklara det min bm redan skrivit och säger verkligen att jag orkar inte mer! 
Det hon säger är att "ja det är ju jobbigt att vara höggravid" joo det förstår jag också men som hon själv sa och såg på stg kurvan har jag värkar ca var 5-10 min.. Men hon tyckte inte jag skulle bli igångsatt ännu utan skickade med en sömntabletter till natten och några muskel avslappnade som jag kan ta och om det inte hjälpt fick jag höra av mig igen.. 
Men alltså det känns så frustrerande att behöva kämpa för sitt välmående, jag mår verkligen riktigt dåligt just nu vill iget annat änn att få må bra! Det är inte bara kroppen som skriker stopp utan även psyket.. Jag har bestämt för att om det inte är bättre med tabletterna till söndag så tänker jag kräva att dom gör något snarast... 
Ja ett litet rörigt och gnälligt inlägg blev det, men hoppas att morgon dagen blir bättre :) 
emma
2015-02-21 @ 06:57:32
URL: http://www.syskonjakt.wordpress.com

Fy vad kämpigt du har det... Finns inga andra sjukhus nära som du kan gå till istället? Minns inte var du bor. Stor kram!

Svar: Jo just nu känns det lite jobbigt :( jag bor i Stockholm så visst har vi en massa sjukhus att välja på men jag vet inte hur det fungerar när man valt bb..men funderar på att kolla upp det och byta då vi inte alls känner stort förtroende för Danderyd just nu :( stor kram till dig
minsnurrigavardag.blogg.se

emma
2015-02-23 @ 15:17:37
URL: http://www.syskonjakt.wordpress.com

Jaha, ni måste välja? Tror att alla sjukhus i Skåne har tillgång till varandras journaler så det är bara att söka sig till olika. Är inte hundra dock... Hoppas du känner dig lite bättre idag. Kramar

Svar: Jo man måste ju välja, men man får ju välja om men då ska man prata med sin barnmorska för att lista sig någon annan stans.. Kram
minsnurrigavardag.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

minsnurrigavardag.blogg.se

Jag är en tjej på 27 år gift med min underbara man Vi är på gång med vårt första ivf försök Följ gärna med på vår resa

RSS 2.0